وام مسکن جهت خرید ملک در قبرس

پیش از ارایه توضیحات درباره وام مسکن جهت خرید ملک، پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

بانک های تجاری قبرس مجاز به ارائۀ تسهیلات وام مسکن به متقاضیان محلی و هم چنین به خارجی ها برای خرید اموال خود هستند

در تمام کشورهای اروپایی ،شرایط و نرخ های پایه وام های بانکی توسط اتحادیه اروپا تعیین و اعلام می گردد. نرخ پایه در سال ۲۰۰۹ به حداقل تمام زمان های خود ، یعنی ۱ درصد رسید. ولی در ماه های میانی سال ۲۰۱۲ به دلیل رکود سنگین اقتصادی و بالا رفتن مالیات ها در کشورهای اتحادیه اروپا بهره های بانکی به ۸.۵% درصد نیز رسیده است.

اطلاعات عمومی در مورد وام مسکن

وام مسکن می تواند ارز خارجی  ( CHF ،  GBP ،  USD ،  و غیره) یا به یورو باشد.

دورۀ بازپرداخت وام مسکن با ارز خارجی حداکثر تا ۱۵ سال می باشد.

دورۀ بازپرداخت وام مسکن با واحد پولی یورو حداکثر ۲۵ سال می باشد.

در هر دو مورد سن متقاضی به علاوۀ مدت وام مسکن از ۷۰ سال نباید تجاوز کند.

حداکثر مبلغ وام می تواند تا ۷۰% ارزش ملک خریداری شده باشد( با توجه به رتبه بندی اعتباری مشتری). در زمینه اخذ وام جهت هموطنان ایرانی، کارشناسان طرح و خبر صبا به شما مشاوره خواهند داد.

بازپرداخت وام مسکن به صورت ماهانه یا ۳ ماهه می تواند باشد.

به ایرانیان عزیز توصیه می کنیم به یورو وام بگیرند. مگر اینکه شما در کشور دیگری زندگی می کنید که ارز با ثباتی دارد و یا درآمد شما مثلا به دلیل تجارت با کشور کانادا به دلار کانادا می باشد. نرخ بهره ارزهای مختلف با هم متفاوت است. برخی ارزها مانند ین، بهره هایی تا ۱.۵ درصد سالیانه دارند.

شما باید یک حساب ارزی در قبرس به یورو داشته باشید. همچنین می توانید حساب های متعددی به ارزهای دیگر معتبر در دنیا داشته باشید. قبرس کشور بسیار مهمی در زمینه امور مالی ، فارکس ، فیوچرز و کامدیتی می باشد و اغلب شرکت های بزرگ دنیا و بروکر های بین المللی در این کشور دفتر فعال دارند.

بیمه عمر می تواند شرایط وام بانکی را بهبود بخشد. البته شما در مجموع بهره ماهیانه بیشتری می دهید ولی در مقابل اگر خانه را با وام آن بفروشید ارزش وام بیشتر است و همینطور اگر صاحب خانه در طول زمان پرداخت فوت نماید ، بانک بعد از کسر باقیمانده وام ، ارزش بیمه نامه را پرداخت می نماید.

می توانید وام را به صورت استهلاکی (اصل و سود) بازپرداخت نمایید و یا در ابتدا (مثلا ۵ سال) سود بپردازید و سپس اصل پول. روش اول توصیه می گردد.

دریافت وام هزینه های ثابتی نیز دارد. نظیر تمبر و بیمه و غیره که بین ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو برای خانه ای بین ۸۰ هزار یورو تا چند میلیون یورو است.

بانک برای بررسی درخواست شما ، مدارک مالکیت در کشور خودتان ، مدارک وضعیت کار و درآمد شما ، تمکن بانکی از بانک شما در ایران ، قبض آب ، برق یا تلفن را از شما خواهد خواست که می باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی و مورد تایید دادگستری قرار گرفته باشد.
مدارک دیگر مالی و شغلی نیز می تواند به شما کمک بسیاری بنماید.

اسناد و اطلاعات مورد نیاز بانک ها

  1. مشخصات مشتری ( جزئیات شخصی ، شغل ، طول مدت قرارداد کار در صورتیکه خودشان کارفرما باشند.)
  2. کپی پاسپورت (صفحۀ عکس و اطلاعات شخصی)
  3. لیستی از بدهی های موجود (در صورت وجود)
  4. استعلام از بانک
  5. تکمیل مدارک درآمد شخصی
  6. شواهدی از درآمد یا فیش حقوقی یا گواهی اشتغال به کار از کارفرمای خود و یا پرینت حساب های کاری
  7. توافق نامۀ خرید
  8. پرینت حساب های بانکی در ۳ ماه گذشته
  9. کپی از پرداخت هایی که برای ملک در حال حاضر شده است.
  10. باز کردن و فعال کردن حساب بانکی

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۸۸۵۵۹۹۲۵

1 دیدگاه در “وام مسکن جهت خرید ملک در قبرس

  1. سلام و خسته نباشید . در مورد وام خرید مشکن در اروپا , ایا من با 20 میلیون تومان هم میتونم اقدام کنم برای خرید مسکن ؟ اگر هم یک جای پرت و بیرون شهر هم بود مشکلی نیست . فقط میخوام بدونم ایا میتونم خونه بخرم و وام مسکن برای خرید خونه دریافت کنم ؟ اگر میشه در چه کشورهایی ارزانتر هستش ؟ ممنونم از شما و منتظر پاسخ شما هستم

با توجه به کثرت سوالات و اینکه شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است امکان پاسخ دادن در بخش نظرات را نداریم. جهت کسب اطلاع در مورد مهاجرت به قبرس لطفا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.