اطلاعات کلی ثبت شرکت و اخذ اقامت در قبرس

از طریق ثبت شرکت در قبرس می توان اقامت موقت ۲ ساله گرفت و تا هر زمانی که شرکت فعال باشد و هزینه بیمه و مالیات های مربوطه پرداخت شود می توان اقامت افراد موسس شرکت را تمدید نمود. همچنین پس از مدتی می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد.

طبق قانون ، هرگونه فعالیت اقتصادی در قبرس باید در چارچوب یک شرکت ثبت شده انجام پذیرد و تمامی حسابهای بانکی برای جلوگیری از پولشویی و هرگونه تخلف دیگر ، زیر ذره بین قرار دارند. حتی راه انداختن یک مغازه ساده نیز به یک شرکت ثبت شده نیاز دارد. اگرچه می توان کارهای چندین مغازه و یا بیزینس دیگر را با یک شرکت ثبت شده انجام داد ولی به هر حال باید حداقل یک شرکت ثبت شده در پشت صحنه وجود داشته باشد.

در حالت عادی و برای افراد قبرسی و یا اروپایی ، هیچ محدودیت و یا شرط خاصی برای ثبت شرکت وجود ندارد. ولی اگر بخواهید برای کسی از طریق ثبت شرکت ، اقامت بگیرید و حساب بانکی هم باز کنید حتما باید پرونده مربوطه پیش شرط های لازمه را داشته باشد و هزینه های لازم پرداخت گردد ، در غیر این صورت به کسی اقامت داده نمی شود.

در صورتی که نیازی به گرفتن اقامت وجود نداشته باشد با هزینه بسیار پایینی می توان شرکت ثبت نمود و متاسفانه بسیاری از افراد از این راه برای سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان ثبت شرکت با هزینه پایین استفاده می کنند.
هزینه ثبت شرکت در صورتی که نیاز به اقامت و حل کردن مشکلات برای افتتاح حساب بانکی نباشد کمتر از ۱۰۰۰ یورو است.

بدیهی است که این افراد پس از گرفتن پول از متقاضی و ثبت واقعی شرکت ، در گرفتن اقامت و افتتاح حساب عاجز می مانند و برای مخاطب ایرانی داشتن شرکت بدون اقامت عملا بی معنی است.

سرمایه اولیه

به طور کلی ۲ نوع شرکت در قبرس می توان ثبت نمود:

Trading Company

این نوع شرکت ها می توانند به خرید ، فروش ، صادرات ، واردات ، ارائه خدمات و هرگونه روش دیگری برای کسب درآمد اقدام کنند. به عبارت دیگر هیچ محدودیتی در فعالیت های این شرکت ها وجود ندارد. حداقل سرمایه اولیه این نوع شرکت ها برای کسانی که اقامت هم می خواهند ، ۱۷۱,۰۰۰ یورو می باشد.

Service Company

این نوع شرکت ها فقط می توانند به ارائه خدمات بپردازند و از این طریق کسب درآمد کنند و اگر خرید و فروشی نیز توسط این شرکتها انجام می گیرد باید در راستای خدماتی باشد که ارائه می دهند. حداقل سرمایه اولیه این نوع شرکت ها برای کسانی که اقامت هم می خواهند ، 67,500 یورو می باشد.

پس از انجام مراحل اولیه ثبت شرکت ، به نام متقاضی در یکی از بانکهای قبرس حساب جاری باز خواهد شد. سپس باید مبلغ سرمایه اولیه در این حساب واریز گردد و گواهی موجودی حساب جهت صدور اقامت به اداره مهاجرت تقدیم گردد.

پس از دریافت اقامت ، می توان این پول را از حساب خارج کرد  و متقاضی می تواند هرکاری که بخواهد با آن انجام دهد ولی بهتر است از این پول واقعا برای کسب و کار و بیزینس استفاده شود.

دفتر کار مجازی

برای هر شرکتی که در قبرس ثبت می شود علاوه بر مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره ، یک منشی قانونی نیز باید تعریف گردد.

وظیفه منشی این است که از جانب شرکت ،  نامه ها و اسناد قانونی را دریافت کند و در صورت لزوم مراجع دولتی باید بتوانند با منشی شرکت تماس حاصل کنند و در مورد شرکت استعلام کنند. منشی شرکت باید در آدرس ثبتی و قانونی شرکت شما در خاک قبرس مستقر باشد. در صورتی که کسی از جانب شرکت شما پاسخگو نباشد ، شرکت شما از جانب مراجع قانونی منحل خواهد شد و کلیه حساب ها و اقامت هایی که گرفته شده نیز منحل می گردد.

شما می توانید برای حل این مشکل در قبرس یک دفتر کار اجاره کنید و یک منشی تمام وقت استخدام نمایید. بدیهی است که این کار هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

راه حل دیگری که پیش روی شماست این است که از خدمات دفتر کار مجازی ما استفاده کنید. در این روش آدرس رسمی شرکت شما آدرس دفتر ما در قبرس خواهد بود و منشی گری قانونی شرکت شما را نیز یکی از وکلای زبده قبرسی بر عهده خواهد گرفت.

برای شما یک شماره تلفن اختصاصی در قبرس در نظر گرفته می شود که به شماره ایران شما دایورت خواهد شد. همچنین فکس هایی که برای شما ارسال می گردند توسط منشی برای شما اسکن شده و به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

همچنین شما می توانید هر زمان که به قبرس تشریف می آورید با هماهنگی قبلی از امکانات موجود نظیر اتاق های جلسه ، اتاق کار ، اینترنت و غیره استفاده نمایید.

خدمات دیگری نظیر پیدا کردن محل مناسب برای اسکان و ترنسفر فرودگاهی نیز در صورت نیاز به شما ارائه خواهد شد.

معرفی پکیج ثبت شرکت و اخذ اقامت در قبرس

با توجه به درک نیازها و محدودیت های مشتریان ایرانی ، خدمات ثبت شرکت و اخذ اقامت ما به صورت یک پکیج کامل که دربرگیرنده موارد زیر است ارائه می گردد:

تهیه اساسنامه و سایر مستندات قانونی لازم برای ثبت شرکت از جانب متقاضی

ثبت شرکت

افتتاح حساب بانکی

انجام معاینات پزشکی در قبرس و صدور بیمه خدمات درمانی برای ۱ سال

تهیه قرارداد محل اقامت

اخذ اقامت موقت

گرفتن شماره VAT در صورت نیاز

حسابداری و ارائه اسناد مالیاتی برای ۱ سال

استفاده از دفتر کار مجازی و قبول مسئولیت منشی گری برای ۱ سال (آدرس ثبنی ، تلفن ، فکس ، منشی ، و استفاده از امکانات اداری با هماهنگی قبلی)

برای اطلاع از هزینه ها با توجه به نوع شرکتی که می خواهید ثبت کنید لطفا با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۸۸۵۵۹۹۲۵

2 دیدگاه در “اطلاعات کلی ثبت شرکت و اخذ اقامت در قبرس

با توجه به کثرت سوالات و اینکه شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است امکان پاسخ دادن در بخش نظرات را نداریم. جهت کسب اطلاع در مورد مهاجرت به قبرس لطفا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.